Índex General > Funcions > Redireccionament > Gestió Redireccionament > Descripció Funcional Casos Redireccionament
Descripció Funcional Casos Redireccionament
Descripció funcional Cas 1:
La gestió de la derivació la realitza CatSalut. Serveis Matrius pot iniciar i gestionar redireccionaments de qualsevol unitat proveïdora declarant. La Regió Sanitària només pot iniciar i gestionar redireccionaments
de les UP declarants de la seva regió.
CatSalut en funció de certs criteris de negoci considera la possibilitat de canviar un pacient d'una UP a un altra per un procediment concret.
CatSalut valida amb la UP destí la possibilitat d'atendre la derivació.
Si la UP destí dóna la seva conformitat, CatSalut contacta amb el pacient per tal d'oferir-li la possibilitat de canviar d'UP.
Per poder iniciar un procés de redireccionament cal tenir la conformitat de la UP d'origen, del pacient (només per alguns motius de derivació) i de la UP de destinació.
Un cop es tenen els tres consentiments, s'informen en l'aplicació, i des de la pantalla de gestió del redireccionament, es genera la proposta de derivació. La proposta de derivació s'envia
a la UP de destinació (via sistema avisos), informant que el pacient ha estat derivat a la seva unitat i per tant ha de gestionar l'alta de la demanda.
La proposta de derivació porta les següents accions associades:
ü Canvi d’estat del cas. Aquest passa a estar En procés de derivació
ü S’enregistren les dades de gestió del redireccionament. L’estat del redireccionament passa a ser Pendent d’acceptació UP destí
ü S’envia un avís a la UP de destinació informant-li que té una proposta de derivació. Se li proporcionarà en el missatge d'avís les dades identificatives de la demanda redireccionada
així com el número de cas
Si la UP de destinació accepta la derivació haurà de donar d’alta la demanda en el seu sistema i enviar a CatSalut una acceptació de la derivació.
Per acceptar la derivació, la unitat proveïdora destí envia un missatge WebService d'acceptació de la derivació passant el número de cas com a paràmetre, i la resta de variables que la
UP de destinació pot modificar en una derivació.
Si en lloc d’acceptar la derivació, la unitat proveïdora envia un moviment de declaració de demanda a LES (moviment d'alta), el sistema enregistrarà la nova demanda com un nou cas.
Els dos casos quedaran enregistrats com a candidats a duplicat (caldrà que es resolguin des de la funció de gestió de duplicats).
L'acceptació de la derivació per part de la UP destí porta les següents accions associades:
ü Canvi d’estat del cas. Aquest passa a estar en estat En espera
ü S’actualitzen les dades de gestió del redireccionament. L’estat del redireccionament passa a ser Derivat.
ü Es dona d’alta en el sistema la nova demanda acceptada per la UP de destinació.
ü Es dona de baixa la demanda que havia declarat la UP origen amb el motiu de baixa Trasllat a un altre centre
ü S’envia un avís a la UP d'origen dient-li que s'ha fet un redireccionament (informant-li en l'avís del seu Identificador de Registre), i que per tant, pot procedir a fer la baixa de la demanda en el seu sistema
Per rebutjar la derivació, la unitat proveïdora envia un missatge WebService de rebuig de la derivació passant el número de cas com a paràmetre, i la resta de variables que la
UP de destinació pot modificar en una derivació.
El rebuig d’una derivació per part de la UP de destí porta les següents accions associades:
ü Canvi d’estat del cas. Aquest passa a estar en l’estat previ a "En procés de derivació " (a l’estat que tenia abans d’iniciar-se el procés de derivació)
ü S'actualitzen les dades de gestió del redireccionament (data i el motiu de rebuig). L’estat del redireccionament passa a ser Rebutjat per UP destí.
Descripció funcional Cas 2:
És la UP origen qui notifica a CatSalut que té pacients per derivar. La UP origen fa una petició de derivació utilitzant el servei de petició de derivació.
Una petició de derivació porta les següents accions associades:
ü Canvi d’estat del cas. Aquest passa a estar en estat En procés de derivació
ü S’enregistren les dades de gestió del redireccionament. L’estat del redireccionament passa a ser Pendent completar dades - Iniciat
CatSlaut detecta (el pot visualitzar fent una cerca en la pantalla de gestió de derivacions o bé com un indicador en el monitor de situació global) que té aquest cas pendent de derivar i es posa en contacte amb la UP de destinació i amb el pacient.
Un cop té el vist-i-plau de la UP de destinació (té la nova data prevista) i el vist-i-plau del pacient (si el motiu de derivació així ho requereix) envia una proposta de derivació a la UP de destinació. A partir d'aquest punt el funcionament de la derivació segueix la mateixa pauta que la proposta de derivació del Cas 1.
Descripció funcional Cas 3:
La UP origen vol derivar un cas a una altra unitat proveïdora previ acord.
La UP d'origen fa directament una proposta de derivació a la UP de destinació. En el servei de proposta de derivació, la UP origen ha d’informar: UP destinació, el motiu derivació, l'acceptació pacient (si/no /no informat) i la data prevista ( si la coneix).
Es la pròpia UP origen qui es posa en contacte amb el pacient. Són derivacions que ordinàriament tenen acordades amb algun altre UP.
Una proposta de derivació porta les següents accions associades:
ü Canvi d’estat del cas. Aquest passa a estar en estat En procés de derivació
ü S’enregistren les dades de gestió del redireccionament. L’estat del redireccionament passa a ser Pendent Confirmació CatSalut
En el moment en que CatSalut faci la validació, el sistema recupera el número de cas i li envia a la UP de destinació la proposta de derivació amb el cas informat.
A partir d'aquest punt el funcionament de la derivació segueix la mateixa pauta que la proposta de derivació del Cas 1.
Es demanarà l'acceptació del pacient en funció del motiu de derivació.