Índex General > Model General > Conceptes
Conceptes
Entenem com assegurat del CatSalut a tota persona amb CIP vigent en el Registre Central d’Assegurats. Els criteris que es faran servir per identificar un assegurat son:
Cadascun dels diferents camps o element que conformen una demanda de llista d’espera.
Cadascuna de les declaracions de demanda no atesa que efectua una unitat proveïdora. El cas identifica la traçabilitat d’una demanda i/o prestació independentment de la unitat proveïdora que la realitzi.
Cada una de les declaracions d'entrada al registre de Llistes d'espera sanitàries del sistema sanitari públic del CatSalut que efectua una unitat proveïdora per un pacient i una prestació determinada. Aquesta demanda es pot modificar i donar de baixa, sigui perquè s'ha realitzat l'activitat o per altres motius.
Dos o més registres de la mateixa demanda (cas), tant si es produeix dins d’una mateixa unitat proveïdora com si són unitats proveïdores diferents.
Es el temps màxim d’espera, regulat per decret, que CatSalut assegura al ciutadà per determinades demandes.
Relació de pacients amb una demanda sanitària pendent de ser atesa.
El nivell de prioritat associat al cas es informat per les UP en base a un catàleg.
Entenem com no assegurat del CatSalut a tota sense CIP vigent, tot i que es pot donar el cas que el finançament de la seva demanda vagi a càrrec del CatSalut (en funció de l’entitat finançadora). Els criteris que es faran servir per identificar un no assegurat son:
Les unitats proveïdores poden declarar una puntuació associada al cas segons el sistema realitzat per l’Agència d’Avaluació de Tecnologia i Recerca Mèdiques (catàleg intern).
Es la ponderació (prioritat assignada) de la demanda en funció d’uns criteris establerts prèviament.
Es el conjunt de casos que comparteixen el mateix motiu de consulta per un mateix pacient. El procés possibilita la traçabilitat de la demanda associada a un pacient per la mateixa sospita diagnòstica i/o motiu de consulta que l’ha originat, independentment de la unitat proveïdora que declari i/o resolgui la demanda.
Acció de derivació d’una demanda d’una unitat proveïdora a un altra, quan la primera no pot resoldre-la. La demanda es derivada a una altra unitat proveïdora amb capacitat resolutiva dins d’un temps acordat.
Entenem per reprogramació qualsevol modificació sobre la data de programació d’una demanda declarada, i prèviament programada.
Període de temps en que, allò al que s’aplica, té validesa. Existeix una data d’inici de vigència i una altra de final de vigència.